Известие

Collapse
No announcement yet.

Покупка на Алфа Ромео 145 1.6 T. Spark

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Покупка на Алфа Ромео 145 1.6 T. Spark

    Здравейте колеги!

    Първо искам да се извиня, но не намерих тема която да отговаря на моите въпроси и в която да се включа, та реших да направя една нова.

    Харесал съм си една Алфичка 145 1.6 Туин Спарк, като според изчетеното дотук за този модел останах с впечатление че трябва да търся кола с тази технология на мотора, а не боксер и производство след 1997 година.
    Харесал съм си една такава, 97-ма година, внос от Италия и искам да питам за какво да гледам, защото ще ходя до ден-два да я огледам, покарам и ако ми хареса да я купувам. Нямам възможност да си взема майстор или поне човек, разбиращ. На място ще се преценя, ще се пазаря и ще решавам явно.. Аз самия не съм запознат много със спецификите на този модел, а и ще ми е първа италианска кола, чак малко се притеснявам да не сбъркам с покупката.

    За да не се разводнявам повече, и за да получа по-точен отговор искам само да споделя, че ходих на един предварителен оглед за около 15 мин. от който почти не добих представа, още повече че акумулатора на колата беше паднал и не можахме да я запалим. Иначе мотора й изглеждаше сравнително добре, нямаше видими течове на масло, или протрити и скапани маркучи и съединения, не беше мит, или поне не скоро, в казанчето на антифриза имаше утайка около гърловината край капачката.. Общо взето само това успях да видя. Купето е що-годе запазено, без ръжда, и отвън и отвътре е ОК, само гумите й бяха заминали и ще трябва да отбивам сигурно от цената заради тях.
    Колата е без климатик и без еърбег-ове, което ми се стори странно.. но поне мисля че има ABS...

    За друго към момента не се сещам.

    Надявам се на вашите бързи отговори за какво да внимавам при тази кола - слаби места и т.н... че до неделя трябва да се взима решение; пък може и да се присъединя към клуба на Алфа скоро, кой знае

    Поздрави на всички!

  • #2
    Вариаций с еърбег,с два еъбега,без еърбези,с абс,без абс,но с еърбег...,всякакви ги има.При Алфите не е като при другите коли.Екстрите на автомобила не се означават с определени букви,когато си е купуваш нова можеш да си избереш какво да има и какво не.Туин Спарка е несъпоставим като мотор с боксера.По-скъп е за ремонт и подръжка и по-претенциозен,също така и по-чуплив.Боксера е по елементарен мотор с по евтини части и следователно по-малко дефекти,но е по-труден за работа на майсторите.След 97 година няма боксери всички са ТС.Ръжда по купето няма как да намериш,защото колата е с подцинковано купе даже от завода излзлиза с гаранция за 8 години,ако несе лъжа.Като е запалиш гледай има ли светещи лампи по таблото,също така да не трака като дизел.Иначе Алфата е маняшки автомобил не се развалят повече от френските например,частите с малки изключения са в рамките на нормалното.Удоволствието от шофирането е голямо има едно усещане за владеене на колата и за мощност,което го няма в другите автомобили.Въпрос на късмет е да попаднеш на запазен екземпляр.При покупка трябва да ти дадат с нея 2 кафяви ключа,2 червени и 2 карти с код.Разхода е малко по-висок около 10-11 градско.Друго не се сещам..
    Last edited by zaryto; d.m.y г., 00:12.
    Brera 2.4 JTD 20v, 147 1.6 16v Ex, GT 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 16v Multijet Ex, 147 1.9 8v JTD Ex, 145 1.6 Boxer Ex
    За ортодоксалните “Алфисти” друг мотор освен боксера не съществува!!!

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от masterix Покажи съобщение
      Здравейте колеги!

      Първо искам да се извиня, но не намерих тема която да отговаря на моите въпроси и в която да се включа, та реших да направя една нова.

      Харесал съм си една Алфичка 145 1.6 Туин Спарк, като според изчетеното дотук за този модел останах с впечатление че трябва да търся кола с тази технология на мотора, а не боксер и производство след 1997 година.
      Харесал съм си една такава, 97-ма година, внос от Италия и искам да питам за какво да гледам, защото ще ходя до ден-два да я огледам, покарам и ако ми хареса да я купувам. Нямам възможност да си взема майстор или поне човек, разбиращ. На място ще се преценя, ще се пазаря и ще решавам явно.. Аз самия не съм запознат много със спецификите на този модел, а и ще ми е първа италианска кола, чак малко се притеснявам да не сбъркам с покупката.

      За да не се разводнявам повече, и за да получа по-точен отговор искам само да споделя, че ходих на един предварителен оглед за около 15 мин. от който почти не добих представа, още повече че акумулатора на колата беше паднал и не можахме да я запалим. Иначе мотора й изглеждаше сравнително добре, нямаше видими течове на масло, или протрити и скапани маркучи и съединения, не беше мит, или поне не скоро, в казанчето на антифриза имаше утайка около гърловината край капачката.. Общо взето само това успях да видя. Купето е що-годе запазено, без ръжда, и отвън и отвътре е ОК, само гумите й бяха заминали и ще трябва да отбивам сигурно от цената заради тях.
      Колата е без климатик и без еърбег-ове, което ми се стори странно.. но поне мисля че има ABS...

      За друго към момента не се сещам.

      Надявам се на вашите бързи отговори за какво да внимавам при тази кола - слаби места и т.н... че до неделя трябва да се взима решение; пък може и да се присъединя към клуба на Алфа скоро, кой знае

      Поздрави на всички!
      Бих те посъветвал да я види човек,който е в час с мотора 1,6 16в,понеже си има особености и недоглеждането им води до сериозни разходи после.Добре е да си подготвен и за следните неща (изразявам лично мнение): височък разход,особено при каране тип "алфа", доста скъпи части и проблемно (но не и невъзможно) монтиране на газ или метан.
      ...
      155 1,6 TS 16V `96
      166 2,4 JTD `99
      147 1,9 JTDm 8V `07

      Comment


      • #4
        Стига с тия скъпи части, частите не са скъпи, даже някои са евтини. Има дебитомер и ламбда сонда, които са по-скъпички, но те се сменят веднъж и то евентуално. Гледай каквото се гледа на всяка кола. Следи от удари, неравномерно износване на гумите, разбито окачване. По таблото нищо не трябва да свети. Ако трака малко, това да не те плаши, ако всичко друго е ок, просто всички се разтракват и щом си се спрял на 146 тс, трябва да си се примирил с това. И най-важното. Кола без airbag и климатик... Никакъв смисъл няма да я взимаш, освен ако не е 2 пъти по-евтина от нормалното.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #5
          Аз бих ти препоръчал също така да огледаш колите, които се продават във форума (в раздел продава/автомобили). Виж техните цени, какви екстри имат (клима, халогени, абс, еърбеци и т.н.) какво е сменяно по тях и колко са стрували частите, и си направи съпоставка с цената, която ти искат за харесания от теб автомобил.

          Разгледай също и тази тема:

          http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=1688

          Данъкът на 120 к.с. също си е цифра. Вярно, че се плаща веднъж в годината, но целия ден ходиш крив.

          Успех
          146 1.6TS CF1 '98

          sigpic

          Comment


          • #6
            Още нещо, за което не трябва да си експерт - без да я палиш, огледай ауспуха - ако е много осажден, гори масло, а това, каквато и да е причината, не е добре. Идеалния вариант е да да изглежда почти чист. Бръкни с пръста навътре доколкото можеш и виж дали не е бърсан специално или дали гърнето не е свежо подменено. Също отвори капака на двигателя и без да палиш, огледай за течове в района на главата. При някакво съмнение, че има остатъци от текъл антифриз м/у главата и блока бягай също... Обикновено пропуска масло гарнитурата на капака на клапаните - това се оправя с нова гарнитура. Гледай също лепенки за смяна на ангренажен ремък и масло - трябва да има, ако някой не е бъзикал автомобила (пък да са и с подходящия вид, не като да са залепени вчера ...). Като я запалиш гледай дали работи термостата - повечето сдават багажа - сменя се за 75 - 100 лв, но ако е повреден, разхода скача доста. Търси остатъци от масло в антифриза и от вода в маслото - течностите трябва да са чисти, дори да не е сменяно маслото, когато има вода в него, си личи, хваща мръсна пяна. Като я подкараш, мини през някоя дупка и направи няколко пълни завоя наляво-надяно - ако при пълен завой вие - хидравлична помпа, ако трака - карета, ако хлопа по дупките - окачване, а ако просто вози като каруца - всичко е ок. Алфата е с твърдо окачване - на гладък път лепне на шосето. Такива работи. И не забравяй - никой не може да те преметне без твое участие. Успех в начинанието!
            sigpic
            Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

            Comment


            • #7
              Не знам как точно си решил да е 16в ТС , а пък още повече 1.6 мотора. Липсата на климатик и еърбегове също не допълва общата картинка с добри детайли.
              Трябва да е много , ама много добра цената за да се решиш на подобна стъпка.

              Най- добре е да изчакаш и да намериш нещо по-подходящо.
              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

              Comment


              • #8
                Не с лошо за 1.6-цата

                1.4 и 1.6 са най-често срещаните в БГ автопарка. 1.8 се среща рядко, а 2.0-ки още по-малко. За мен лично 1.8 е може би най-добрия компромис, макар че и моята си ми харесва достатъчно много. Шанса да намери читаво JTD е равен на този да се изтеглят еднакви числа в два поредни тиража на тото-то.

                За това, че цената и трябва да е повече от атрактивна споделям напълно.

                Колега, дерзай и не бързай. Без кола няма да останеш
                146 1.6TS CF1 '98

                sigpic

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от zaryto Покажи съобщение
                  При покупка трябва да ти дадат с нея 2 кафяви ключа,2 червени и 2 карти с код.
                  Сигурен ли си? Според мен пълния комплект включва 2 червени ключа, 1 мастър ключ (кафяв) и код карта (не съм сигурен дали трябва да има втора карта, моята е само една).
                  И тук пише така:
                  http://www.clubalfaromeo.com/?Section=7&Entry=11

                  Всъщност и без това 145/6 на старо с пълния комплект ключове рядко се срещат, но пък ако случи на такава човек е добро начало на огледа
                  Alfa Romeo Tipo 940 MY 2014, 1400 Turbo Benzina Multiair 16v, Giulietta Serie 1 Distinctive, MD 11/2015
                  Alfa Romeo Tipo 930 MY 1997, 1400 Twin Spark 16v, 145 Serie 1 Lusso, MD 04/1997 [Ex]

                  Comment


                  • #10
                    И все пак, ако не е тайна, за какви пари става въпрос? Не ме разбирай погрешно, просто всички тук се стараем да ти помогнем в избора. Но алфа БЕЗ климатик и то от Италия е малко странно Аз лично не бих я взел, освен ако не е в перфектно състояние (а ти казваш че има забележки), или пък е на много ниска цена.
                    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                      .... Но алфа БЕЗ климатик и то от Италия е малко странно .
                      Само за протокола - моята е от Италия (брега на езерото Исео в северна Италия) и няма климатик. За мен е ОК, след като 5 години карах кола с климатик, повече не искам такова чудо ... въпрос на вкус. Пък тя да върви и да е читава, климатика да и е проблема ...
                      sigpic
                      Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

                      Comment


                      • #12
                        Не можах да ви пиша по-рано защото по цял ден съм адски зает.
                        По въпроса на колегата tonov - колата е на цена от 1500 лв., която може да се коментира според продавача. До около тази сума всъщност са и парите които мога да отделя за кола, за предпочитане с две врати.
                        След изписаното дотук взех да се плаша наистина да не попадна на някоя кола, в която ще трябва да налея торба пари за смяна на всичко което й е проблем, за да стане годна за каране.. А въпросната Алфа ме съмнява че е такава, но като не съм автомонтьор
                        Проблема също е че транзитните й номера са изтекли още през октомври 2008... Не знам къде е стояла толкова време и защо не е продадена досега.
                        На мен също ми е странно защо няма поне еърбег-ове, както повечето Алфи след 97-ма, да не говорим за клима, но пък има борд комп. - странно но факт.
                        Изобщо много въпросителни има около тази машина, но мисля че утре като отида да я видя, и да поговоря по-сериозно с продавача, който между другото, се оказа обикновен човечец, чийто приятел изпаднал в нужда за пари и му я оставил да я продава и заминал за Италия, и тя стои в един двор и събира прах и паяжини и сякаш и двамата са я зарязали и са се примирили че няма да могат да я продадат; всичко в което имам съмнение ще се изпари.. предполагам утре.

                        Колкото до данъка, както каза колегата vankata_II, то на 1.4 е към 160, а на 1.6 е около 180 лв., така че разликата е несъществена.. а аз съм се ориентирал към тези двигатели, защото турбо дизелче за тези пари няма да мога да намеря. Относно газта или метана - не искам да карам на алтернативни горива по мои си причини.

                        Честно да си призная, ще е супер ако някой колега от форума може да дойде утре или евентуално в неделя с мен да погледне колата... Ако случайно има някой желаещ ще се радвам да ми пише примерно на лични и да се разберем.

                        Comment


                        • #13
                          Има няколко неща, които е добре да провериш:
                          1. При палене дали трака като дизел, тракането заглъхва ли в последствие - ако трака, дори и за секунди, значи е за вариатор - 300лева + 100 труд.
                          2. Виж зацепва ли добре предавките, стърже ли, лесно ли влизат.
                          3. Загрей колата и виж как върви след 4500 оборота, би трябвало да се усети съществена разлика след тези обороти.
                          4. По-добре я закарай при Бобо да и направи една диагностика - по-добре 30 лева предварително, отколкото 2000 лв в последствие. Диагностиката на алфата е 100% задължителна според мен, поне при покупка на кола от тази марка.
                          5. Провери задължително дали пуши и какъв цвят.Пушенето може да доведе до смяна на ламбда сонда(бедна или обогатена смес) или проблеми с двигателя.

                          Аз се напатих вече, затова недей да се колебаеш.Ако имаш грам съмнение, търси си друга, иначе цената бива.
                          Arena Coast Customs

                          Comment


                          • #14
                            Алфа Ромео за 1500 лв не ти трябва момче!

                            Ако мислиш да я караш 1 год. и после да я хвърлиш я вземай, ако не те съветвам да не я купуваш.

                            Читавите 145-ци в момента вървят по около 3000 до 4500, като имат почти всички екстри.

                            Моята модел '97 я взех преди 3 год. за 3000. Първоначалната инвестиция излез около 3500. До тук добре, но след като започнаха да издъхват някои части взе да излиза солено, имайки предвид първоначалната и цена.

                            За пример:
                            дебитомер = 700 лв (при АР се счита за консуматив)
                            вариатор = 300 лв (започва да трака на около 120 хил. км)
                            свещи = 320 лв (4+4 x 42 лв бройката - оригинални NGK)
                            съединител, мисля че от прочетеното във форума струва около 1000 лв.

                            Така че се замисли, ако имаш възможност и желание си вземи, по-обикновена кола, било то Пежо 106, Рено Клио, VW Поло, Опел Корса, по-добре защото частите са в пъти по-евтини. От друга страна като дизайн и излъчване 145 може все още да се сравнява със съвременните коли!
                            ALFA 145 1.4 TS - ex
                            ALFA 156 1.9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от masterix Покажи съобщение
                              Не можах да ви пиша по-рано защото по цял ден съм адски зает.
                              По въпроса на колегата tonov - колата е на цена от 1500 лв., която може да се коментира според продавача. До около тази сума всъщност са и парите които мога да отделя за кола, за предпочитане с две врати.
                              След изписаното дотук взех да се плаша наистина да не попадна на някоя кола, в която ще трябва да налея торба пари за смяна на всичко което й е проблем, за да стане годна за каране.. А въпросната Алфа ме съмнява че е такава, но като не съм автомонтьор
                              Проблема също е че транзитните й номера са изтекли още през октомври 2008... Не знам къде е стояла толкова време и защо не е продадена досега.
                              На мен също ми е странно защо няма поне еърбег-ове, както повечето Алфи след 97-ма, да не говорим за клима, но пък има борд комп. - странно но факт.
                              Изобщо много въпросителни има около тази машина, но мисля че утре като отида да я видя, и да поговоря по-сериозно с продавача, който между другото, се оказа обикновен човечец, чийто приятел изпаднал в нужда за пари и му я оставил да я продава и заминал за Италия, и тя стои в един двор и събира прах и паяжини и сякаш и двамата са я зарязали и са се примирили че няма да могат да я продадат; всичко в което имам съмнение ще се изпари.. предполагам утре.

                              Колкото до данъка, както каза колегата vankata_II, то на 1.4 е към 160, а на 1.6 е около 180 лв., така че разликата е несъществена.. а аз съм се ориентирал към тези двигатели, защото турбо дизелче за тези пари няма да мога да намеря. Относно газта или метана - не искам да карам на алтернативни горива по мои си причини.

                              Честно да си призная, ще е супер ако някой колега от форума може да дойде утре или евентуално в неделя с мен да погледне колата... Ако случайно има някой желаещ ще се радвам да ми пише примерно на лични и да се разберем.
                              Цената и е добра,но задължително отиди с някой колега който разбира,че да не излезе доста по-скъпа.
                              Успех с огледа и евентуалната покупка.
                              Алфа 145 2000г.1.6тс 120кс с чипче
                              Кавазаки 1000к 130кс малко повече върви от алфичката

                              Comment

                              Working...
                              X